Мария Станкова

публицистика - рубрика „Културата на третата чаша“

Литературен клуб | страницата на рубриката | страницата на авторката

 

Отново скоба, но преди нея - РЕКЛАМА! 

 

Мария Станкова

 

 

      И искам да завършим с кратките форми като направя една отметка. Всъщност как гледате рекламите? Замисляте ли се върху това, което ви представят, или просто механично го отбелязвате. Ако се замисляте, то - спасени сте! Ако се замисляте, значи осъзнавате, че това, което е на повърхността, няма нужните качества и се нуждае от реклама, за да бъде продадено. Дълбочинното е нерекламируемо. Никой не прави реклама на Corpus Dei, въпреки че църквата би спечелила много от разпродаването му. И понеже видяхме добрата страна на кратките форми, сега нека погледнем откъм гърба.
      Освен за да продава, тази форма е създадена да насажда и някои удобни модели. Вгледайте се! В рекламите жените винаги са два вида: или тъпи домакини, които се прехласват пред бучка масло, или откровени компаньонки. Едва ли сте пропуснали рекламата на снакс „Торнадо”.  Колко от вас си помислиха за фелацио, докато манекенката хрупа снакса? А това? http://vbox7.com/play:d70d5b54   
      Някой да е опитал да разбие белтъци с вибратор? Значи - жената като интелект е нула. Тя е само гърди и дупе.  В някои реклами жените пишат бележки, но обърнете внимание, че те се състоят от една или максимум две думи.  Докато в реклама с шимпанзе - то дописа „Дон Кихот”. Съжалявам, че не мога да ви я покажа. Жените в рекламите рядко говорят, но в замяна на това издават звука „М-м-мм” и винаги са полуоблечени - http://vbox7.com/play:59f3d91f - дори когато рекламират строителни материали.
      А сега да видим как изглежда мъжът в кратките форми: http://www.vbox7.com/play:ed612bc7 - като Джони Деп?!
      Като супер герой?! http://www.youtube.com/watch?v=XZZOB6WIx9s
      Като общност, която съхранява някакви особени ценности?! http://www.youtube.com/watch?v=Nv6rHAHcHSM&feature=PlayList&p=DA9B80551D6E8273&playnext=1&playnext_from=PL&index=66
      Неустоими и незабравими - http://www.youtube.com/watch?v=NexCcpZRVEM&feature=related.
      Мъжът в рекламите е супермен! Той е стойностен. Е, има и реклами с мухльовци, но те са предвидени за жени - домакини. В тях всеки почистващ препарат е по-качествен от съпруга.
      Защо се прави така? 21 век е. Половата принадлежност отдавна не е критерий. Не е критерий, но на думи. В действителност жената все още се третира като „втора ръка” човек. Ако мъж и жена кандидатстват за едно и също работно място, работодателят ще избере мъжа. Когато се преценява качеството на труда - при мъжете то винаги е по-високо. И сега още едно важно нещо! В рекламите няма хомосексуални, освен ако те не са направени от хомосексуална организация или друга /за борбата против СПИН например/.
      Защо? Защото за хомосексуалността се говори, но в същото време всеки чука на дърво и си повтаря: „Дано не се случи с децата ми!” В йерархията на трудовата заетост хомосексуалните са след жените и децата. В Хелзинки живях в един много чист и приятен хостел. Момчето, което чистеше, беше кореец хомосексуалист. Говорихме една вечер по-дълго от обикновено. За първи път работи повече от шест месеца на едно място. Щом се появи кандидат с хетеросексуална ориентация, него го гонели.
      И така от кратките форми стигаме до сексуалността. Всъщност започнах с кратките форми, за да стигна до сексуалната ни култура. И трябва да призная, че тя е абсолютно отсъстваща.

 

      Следва: Традиции, секс и култура

 

 

 

 

към рубриката

 

 

Електронна публикация на 21. декември 2009 г.
г1998-2014 г. "Литературен клуб". Всички права запазени!

 

Литературен клуб [електронен вестник и виртуална библиотека]