Бележки:
11-15 С въздишка кораб потопих ли? / Земите ви със сълзи наводних ли? / Кога с настинка върнах студ суров? / Нима жарта в кръвта ми днеска / убива като чумна треска? - Петрарка въвежда стил на поетично обяснение в любов, при който чувствата на влюбените се отразяват върху околния свят като природни стихии. Стереотипът е иронизиран като вече негоден да изрази силата на преживяването.
20-21 ...молци сме, взрени в светла гледка, / свещи сме и горим за своя сметка... Влюбените са едновременно молците, които се самоунищожават в пламъка на свещта, и самата свещ, която, горейки, изразходва себе си. Смъртта е утвърден символ на оргазма.
22 ...орел и гълъб сме. - Символи на сила и нежност, на мъжкото и женското начало.
23 Феникс - Единствена от своя вид, тази митична птица се обновява, като се самоизгаря на олтара в храма на слънцето в Хелиополис и възкръсва от пепелта си. През ХVІ в. са смятали хермафродита за емблема на съвършената любов, защото обединява двата пола в едно тяло и притежава всичките им противоположни качества. Дън връща към живот сравнението, като го натоварва с и без това сложните конотации на феникса.
34-35 ...както полагат люде свети / във урни с позлатен обков. - Някои издания от ХVІ в. на любовните стихове на Петрарка са били илюстрирани с образите на автора и Лаура. Двамата се гледали лице в лице върху погребална урна, която Феникс, току-що съживен от пепелта, въздигал в небесата на крилете си.
44-45 на колене отправят зов / за дял от вашата любов. - След изтърпените лишения и земни несгоди, след мъченическата смърт и постигането на съвършената, т. е. вечна любов двамата светци вече имат канонично право да благославят следовниците си.